27 Haziran 2013 Perşembe

AKSİLİKTEN DOĞAN HIZ

                     Çadırımın polününü kaybetmemden sonra durum ortaydı ve bir daha öyle bir yer bulabilir miyim?Çadır kurulur mu derken yola hızlıca devam etme kararı aldım.Tirebolu ya gelmeden kampı attığım yılgın plajından yola çıktım 90km rüzgarla  mücadelem başladı :S ilk gün çok rahat 100km geldikten sonra sıkıntı yaşamamıştım ancak bu rüzgar beni hiç yorulmadığım kadar yordu.
                   Trabzona akşam üstü vardım Ali abimin aracılığıyla 2 üniversiteli öğrencinin arkadaşın evinde kaldım.İlhan ve Özkan kendileri KTÜ'de makine mühendisliği okuyor.Trabzon ve Rize gibi illerin genel çevre problemi HES lerdir.Ben Trabzonu transit geçtim ancak geçerken bu arkadaşlarımla sohbet etme imkanı bulduk.Trabzonda öğrencilerin en çok uğradıkları yerlerde oturup konuştuk.Kendileri bu kurulan HES lerde çalışıyor soruyorum diyorum ki bu durumun karşısındasınız ancak onların adı altında çalışıyorsunuz nedir bu ikilem?Sonuç belli maddi olanaklar diyorlar.Ama samimi bilgilerde verdiler bu HES lerin öyle düşünülen gibi çok enerji karşılaması söz konusu değil evet belli bir enerji elde ediliyor ancak asıl olayın suyun kullanım hakkını 50yıllığına satın almaları varın siz hesap edin arkadaşlar neler yapabileceklerini.Onuda geçtim bir dere yatağına birden fazla bu santralleri kuruyorlarmiş zaten darbe alan dere yatakları,etrafındaki canlılar içindeki canlılar ölüyor.Üst üste yapılanlar barajlar tamamen yatağı öldürüyor :S Sadece oranın yerli insanları ses çıkarıyor ee bu sesde yeterli olmuyor yine devam birilerini zengin edebilmek için yapılan şeyler bunlar.
               Bu sohbetlerin ardından bir hayli üzüldüm çünkü bu barajların yapımı sırasında inanılmaz bir şekilde doğa tahrip ediliyor ilerleyen zamanlarda fotograflama fırsatım olacak ancak bu beklenmedık olay beni Trabzon da Sürmela Manastırı ve Uzungölü gezme fırsatını kaçırttı.Sağlık olsun önümüzde daha çok yer var gezilecek görülecek.
               Bu önemli bilgilerden sonra ertesi gün Rize pedallardım bugün rüzgar o kadar şiddetli değildi ve şunuda eklmeliyim rüzgar hiç ama hiç arkamdan esmedi.Rizeye vardığımda ayaklarımda ağrılar vardı kuzenim karşıladı beni merkezde sonrasında artık evin yolunu tuttuk Pazar a doğru hehe artık  özlem giderecektik.Öylede oldu ve bakın köye çıktığım zaman doğanın beni nasıl karşıladığına bakın
                            Evimin hemen kapısından çekilen bir fotograf işte ben buna aşığım
Bir süre buralarda pedallayacağım yaylalara çıkıp gezineceğim.Sanırım yazılarında bir ara bulacağı anlamına geliyor bu neyse güzel anılarla geri döneceğimden eminim.Son olarak 90 yaşındaki anneannem kapıya bisikletle gelince yüreğine iniyordu bana böyle sarılışını daha önce görmemiştim.Kendisini tanısanız film gibi kadındır benden dinçtir tanıyanlar bilir heheh neysem bu süre zarfında sizlerde sağlıkla kalın bu oksijen bolluğundan biraz göndermek isterdim o yoğun gazdan bunalmış olmalısınız birazcık kuvvet verir.
Saygılar,sevgiler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder