3 Mayıs 2013 Cuma

ANKÜNİDAG ve TEMEL KAMPCILIK EĞİTİMİ

Tura çıkmadan önce öğrenmem gereken şeylerin olduğunu biliyordum bende bunları öğrenmek için kolları sıvadım.Turda yanıma alacağım çadırı Ankara Üniversitesi dağcılık biriminden almaya gittim.Sağolsunlar benimle hemen ilgilendiler.Çadırı aldım eve doğru gidecektim ki etkinlik var Tolga hem sana bunu öğretmemiz için bundan daha güzel bir fırsat olamz dediler.''Ooba'' tamamdır geliyorum.Nereye gideceğiz Karakayalar Eskişehir.İyi güzel hoş ama tabi biraz uzak olunca mali durumlarda var.Bisikletle gitmek için geçiktik 200 km bi günde pedallanmaz yani ben pedallayamam :D Otobüs için para toplanmaya başlarken bir kaç kişininde otostopla gideceğini duyunca dedim tamamdır.Ertesi gün Kızılay da buluşup alışverişimizi yaptıktan sonra  düştük yollara Ümitköy ün oradan başladık.3 kişi arkamızda da 60+10 lt çantalar olunca insanlar almak istesede alamıyor neyse ki kamyoncular var :D neyse otostop sohbetlerini her zaman herkesle paylaşmam bu konuda söyle bir dipnot verip geçeyim bizi götüren kamyonculardan birinin numarası bende var giderken gelirken araşıyoruz :D Otostop ekibi olarak 1 gece erkenden çıktığımız için kampı attık yani attım diyeyim arkadaşların göstermesiyle.Herşey tamam ancak ben tulumumdan şikayetciyim -5  olan tulumum beni üşütüyor test için ogün tulumumda arkadaşım uyuyor ve onay geliyor bu tulumla tura çıkma.Akşam yıldızlar eşliğinde sohbetler bilirsiniz her zaman güzeldir.
               Sabahında artık eğitim başlamıştır.Zaten eğitime gelen arkadaşlarda öğlen olmadan oraya varmışlardı.Buraya kadar geldikten sonra kaya tırmanışı yapmadan dönmek olmaz değil mi?Gereken herşeyi gösterdikten sonra tırmandım.Benim için mükemmel bir deneyim oldu.Tavsiye ederim gerçekten ancak şuna değinmeden edemeyeceğim bu dağcılık sporu yada kültürü nasıl isim verirseniz artık hiyerarşinin egemen olduğu disiplinli bir spor.Bisiklet faliyetlerini yürütürken tırmanabilirim diye düşünürken hem bu işin bir partner gerektirdiğini öğrendim hemde bu kuralcı düzende barınamayacağımı hissettim ve bir dağcı olamayacağıma kanaat getirdim.
            Neyse kamptan çıkardığımız sonuç çadırı defalarca kurup bozmak fermuarının sıkıntılı olması,tulumun uygun olmaması,ocak kurulumunun öğrenilmesi ama hepsinden önemlisi kurulan arkadaşlıklar;başta Fatoş Aslan,Cem Manav ve Bilal Turan olmak üzere tüm ANKÜNİDAG üyelerine çok çok teşekkür ediyorum.